luni, 17 martie 2008

Misiunea divina a omului (2)

Dar de la o vreme s-a ridicat usor media IQ-ului in anumite zone. Iar aceasta reteta a inceput sa dea rateuri. Multe persoane au inceput sa-si vada in linistite de propriile vieti si interese (ignorand religiile si societatile care in continuu incearca sa salveze sufletele bietilor necredinciosi), ducand o viata placuta si lipsita de griji inutile.
Nu e bine. Din nou s-au luat masuri pentru remedierea situatiei si s-a obtinut... 'Scopul divin al vietii'. Acesta afirma ca exista un scop care este inmanat de o entitate invizibila superioara tie, pe care daca nu il indeplinesti vei beneficia de nenoroc in viata...
Cine a pus 'divin' in aceasta sintagma? Dumnezeu ma indoiesc ca l-a pus acolo. Sfintii cu atat mai putin. Pana la urma tot omul e cel care eticheteaza lucrurile cu cel mai mult spor... Iar 'divin' poate sa faca un lucru absolut comun sa para inaltator si nobil.
Si-apoi cum exact se masoara calitatea unui scop comparativ cu altul? Inca nu am gasit un punct de reper sau un scopometru care indice 'scopul acesta are 5000... Bingo!'; 'scopul asta are 3209,6... tu merg in Iad... nu respectate standardele impuse de sus'.

Pana acum nu am gasit un scopometru care sa imi indice calitatea unui scop in viata, si nici nu a reusit cineva sa ma convinga ca exista un scop in viata; caci din ceea ce am vazut eu, scopul in viata e o pleasca pana la Dumnezeu. Atat de mare incat oamenii uita sa traiasca si urmaresc orbeste morcovul numit scopul in viata. Si n-ar fi rau daca l-ar urmari in liniste si s-ar duce singuri inainte, dar le explica si altora ca si ei au un scop in viata: 'Un ce?', 'Ai un scop in viata. Trebuie sa faci aia, si aia, si aia..', 'Si daca fac ce primesc?', 'Nu stiu, dar nu ma intereseaza. Vezi ce portocaliu e morcovul?'.
Noi am cam facut singuri cu manuta noastra acest scop in viata, apoi l-am reciclat si i-am adaugat si 'divin' (chiar is curios daca mai pot sa il mai recicleze inca o data...), si tot noi am pus si botul la el, ca la multe alte chestii fictive. Vreti sa aveti un scop in viata? Aveti la alegere intre ceea ce a mai fost, ceea ce este si ceea ce vreti singuri sa va alegeti. Nu vreti un scop in viata? Atunci bucurati-va de viata in intregime, si savurati viata cu tot trupul, mintea si spiritul vostru. Caci atunci cand lipseste unul dintre cele 3 elemente, nu prea e complet.

Niciun comentariu: